Dagligvarehandelen
17.05.2016
I årets første fire måneder har Kiwi tatt en markedsandel på 20,1 prosent. Dermed har kjeden allerede oppnådd det som var målsetningen for 2017.
- Vi skal videre frem og kjempe om å bli størst i Norge. Vi har flybensin på tanken, vi jobber målbevisst og med god fart, sier Kiwi-sjef Jan Paul Bjørkøy til Dagligvarehandelen.
Solid vekst Alle piler peker oppover for Kiwi. Kjeden teller i øyeblikket 633 butikker, og har åpnet 12 nye butikker i årets første tertial. Markedsandelen er høyere enn noen gang. I årets første fire måneder hadde Kiwi en omsetningsvekst på 13 prosent - imponerende 9,3 prosent for sammenlignbare enheter. Omsetningen ble i årets første tertial på 10,6 milliarder kroner.
- I den senere tid har dere vunnet flere pristester, og i forbrukernes hoder er vel nå oppfatningen a
Gå til medietSolid vekst Alle piler peker oppover for Kiwi. Kjeden teller i øyeblikket 633 butikker, og har åpnet 12 nye butikker i årets første tertial. Markedsandelen er høyere enn noen gang. I årets første fire måneder hadde Kiwi en omsetningsvekst på 13 prosent - imponerende 9,3 prosent for sammenlignbare enheter. Omsetningen ble i årets første tertial på 10,6 milliarder kroner.
- I den senere tid har dere vunnet flere pristester, og i forbrukernes hoder er vel nå oppfatningen a