AddToAny

- Manshaus' uttalelser gir pressen et dilemma

Philip Manshaus' innlegg i retten er et godt eksempel på at ekstremistiske synspunkter skaper et etisk dilemma for pressen, mener ekstremismeforsker Lars Gule.
Mandag var første gang Manshaus fikk uttale seg offentlig i Oslo tingrett. Lars Gule var til stede under fengslingsmøtet der referatforbudet ble opphevet slik at pressen sto fritt til å referere det Manshaus sa. Gule mener dette skaper utfordringer for pressen.

- Pressen står overfor et dilemma. For å bekjempe ideologien, må man kjenne til den, samtidig er det ikke ønskelig at et sli

Flere saker fra Fri tanke

- Ingen sider ved religion er hevet over kritikk, mener landsstyret i Human-Etisk Forbund etter en helg i religionskritikkens tegn.
Fri tanke 18.11.2019
Human-Etisk Forbunds Humanistprisen 2019 tildeles den afghanske ateisten og eks-muslimen Josef Moradi. Han lever i dag i skjul for norske myndigheter, som vil sende ham tilbake til Afghanistan.
Fri tanke 14.11.2019
Maryam Namazie og Sarah Haider utfordrer en av de største tabuene i islam, nemlig det å forlate religionen. De er i Norge denne uken og fortjener å bli lyttet til, skriver Sylo Taraku.
Fri tanke 14.11.2019
Massakren på kvinner og barn i Nord-Mexico nylig har satt søkelyset på narkokartellenes økte herjinger i området. Men også på en særegen bit av mormonenes historie i området.
Fri tanke 13.11.2019
Åtte land har avskaffet blasfemilover siden 2015, mens andre land har gått motsatt vei. I dag presenteres Freedom of Thought Report 2019.
Fri tanke 13.11.2019

Lag ditt eget nyhetsbrev:

Mer om mediene i Fagpressen