AddToAny

Lekker og sporty med høy toppfart

Lekker og sporty med høy toppfart
Cormates nye 23-foter er designet av far og sønn, og har allerede fått internasjonal oppmerksomhet. Båtliv har prøvekjørt nyheten som finnes med både utenbords- og innenbordsmotor.
Hydro Design har lansert en ny 23-fots Cormate, som nylig kom til finalerunden i European Powerboat of the Year. Målet fra Hydro Design har vært å lage en enkel og minimalistisk båt, men med kvalitet, finish og detaljer som hører hjemme i premiumklassen.

Cormate har siden første lansering i 2007 fått mye oppmerksomhet. Cormate T-27 ble i 2007 kåret til årets båt på Sjøen for Alle. I 2009 lanserte designeren og Hydrolift-gründeren Egil Ranvig Cormate T-24 og Sportmate 24. Siden har han også designet en 21-foter.

Vi har kjørt både Cormate Utility 23 Pro som altså er med utenbords og Super Utility som er med innenbords. Prisen for de to variantene starter på henholdsvis 499 900 og 569 000 kroner. Hva man liker er gjerne smak og behag, men Egil Ranvig som har designet båtene sammen med sønnen Stian er ikke i tvil om hva han liker best. Cormate har tradisjonelt vært kun med innenbordsmotorer.

Vi kjører likevel først Cormate Utility 23 Pro med utenbordsmotor. På hekken har den en Mercury som yter 150 hestekrefter. Det gir normalt en toppfart på 45 knop. Vi får den opp i 42 knop
Gå til mediet

Flere saker fra Båtmagasinet

Selvsagt skal ikke Båtmagasinet forkludre den store gleden over å ha et hendig redskap som gjør det lett å hale en hummerteine over ripa.
Båtmagasinet 27.09.2023
Oppdatering siden saken gikk i trykk med Båtmagasinet 8-2023: Ripple Boats var tilstede under Cannes Yachting Festival og der sa de til Båtmagasinet at de hadde mottatt god respons og mye interesse, både blant bransje og publikum. 26.
Båtmagasinet 27.09.2023
- Vi har hatt et samarbeid med Norboat i mange år, men vi har sett at markedsutviklingen er mer krevende enn før som følge av den makroøkonomiske utviklingen som påvirker forbrukernes atferd og handlemønster.
Båtmagasinet 27.09.2023
Alle luker og koøyer om bord som kan åpnes og lukkes, og som har gummipakninger som tetning, bør få et minimum av vedlikehold. Fremfor alt bør pakningene holdes vedlike.
Båtmagasinet 27.09.2023
Går du til anskaffelse av helt ny båt, vet du av erfaring at det alltid er noe som ikke virker som det skal. For oss som bare bruker båten i fritiden er det som regel ikke noe problem å vente litt på nye deler fra forhandleren.
Båtmagasinet 26.09.2023

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batmagasinet bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalisten juristkontakt khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport Kontekst lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sykepleien synkron tannhelsesekreteren Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt