Bedre Skole
25.11.2016
Lærere og elever lærer noe de fleste dager. At en kan konstatere at læringsprosesser foregår hele tiden, betyr imidlertid ikke at vitenskapen har noen klar forståelse av hva som foregår når vi lærer.
Boka Læring - en introduksjon til perspektiver og metaforer sikter ikke mot å klargjøre hva læring innebærer. Den begrenser seg til å beskrive hvordan en innenfor vitenskapen har tenkt seg, og delvis fortsatt tenker seg, at læring skjer.
Læring er et komplisert forskningsområde. «[... ] læring er vanskelig å observere, [den er] ikke mulig å ta på. Læring er ikke et fysisk objekt som en kan peke på og plukke fra hverandre» (side 33). Det er derfor avgjørende hvilken innfallsvinkel forskerne går ut ifra når de vil utforske fenomenet læring vitenskapelig. Seks perspektiver på læring
Boka gir en nyansert og fyldig redegjørelse for det Säljö har ordnet i seks forskningstradisjoner. Stikkordsmessig kan di
Gå til medietBoka Læring - en introduksjon til perspektiver og metaforer sikter ikke mot å klargjøre hva læring innebærer. Den begrenser seg til å beskrive hvordan en innenfor vitenskapen har tenkt seg, og delvis fortsatt tenker seg, at læring skjer.
Læring er et komplisert forskningsområde. «[... ] læring er vanskelig å observere, [den er] ikke mulig å ta på. Læring er ikke et fysisk objekt som en kan peke på og plukke fra hverandre» (side 33). Det er derfor avgjørende hvilken innfallsvinkel forskerne går ut ifra når de vil utforske fenomenet læring vitenskapelig. Seks perspektiver på læring
Boka gir en nyansert og fyldig redegjørelse for det Säljö har ordnet i seks forskningstradisjoner. Stikkordsmessig kan di


































































































