Kjøttbransjen
22.08.2024
Han ser en vridning over til de billigere merkene. Coop og Xtra overtar mange kunder fra Gilde, forteller Extra-butikksjef Mikael Caspersen i Bærum.
Industriens egne merker taper salg til kjedenes egne merker (EMV). For Extra Dønski på Gjettum var det først og fremst Gilde det handlet om i kjøttdisken tidligere.
- I kjeden vår har vi jo bare industrielt pakket kjøtt. Etter at dyrtiden begynte, har vi sett en liten vridning over til de billigere merkene; egne merkevarer. Forbrukere som før kjøpte Gilde kjøttdeig, velger nå heller Coop eller Xtra, forteller Caspersen.
Eksklusivt selger mindre
Han ser at noen eksklusive kjøttprodukter er blitt dyre, og da gå
Gå til mediet- I kjeden vår har vi jo bare industrielt pakket kjøtt. Etter at dyrtiden begynte, har vi sett en liten vridning over til de billigere merkene; egne merkevarer. Forbrukere som før kjøpte Gilde kjøttdeig, velger nå heller Coop eller Xtra, forteller Caspersen.
Eksklusivt selger mindre
Han ser at noen eksklusive kjøttprodukter er blitt dyre, og da gå