Dagligvarehandelen
26.10.2021
I forrige uke var store deler av norsk dagligvarebransje samlet i Tønsberg på det årlige høstmøtet til Dagligvareleverandørenes Forening (DLF).
Overskriften for deler av konferansen denne gangen var «Konkurranse under nye rammevilkår». Og i mitt innlegg fra scenen der formidlet jeg hvordan vi i Norgesgruppen ser på situasjonen i bransjen akkurat nå.
Det skjer alltid mye i norsk dagligvarehandel. I løpet av de siste par årene har bransjen fått en egen Stortingsmelding med tittelen «Dagligvare og konkurranse - kampen om kundene». Konkurransetilsynet har fått økte ressurser for å følge bransjen enda tettere. Lov om god handelsskikk har blitt vedtatt, og dermed har også Dagligvaretilsynet med egen tilsynsdirektør sett dagens lys. Og i Hurdalsplattformen til den nye regjeringen er bransjen behørig nevnt flere steder. Det varsles om enda en Stortingsmelding. Denne gangen om markeds
Gå til medietDet skjer alltid mye i norsk dagligvarehandel. I løpet av de siste par årene har bransjen fått en egen Stortingsmelding med tittelen «Dagligvare og konkurranse - kampen om kundene». Konkurransetilsynet har fått økte ressurser for å følge bransjen enda tettere. Lov om god handelsskikk har blitt vedtatt, og dermed har også Dagligvaretilsynet med egen tilsynsdirektør sett dagens lys. Og i Hurdalsplattformen til den nye regjeringen er bransjen behørig nevnt flere steder. Det varsles om enda en Stortingsmelding. Denne gangen om markeds


































































































