Første steg
09.12.2016
Lærere i barnehagen og skolen har ulike læringssyn, som får konsekvenser for pedagogikken. Denne boka forklarer hvorfor.
I den nye bokserien «Barndom i Barnehagen», er bok nummer to Læring kommet. Bøker om læring gripes begjærlig, fordi læringsbegrepet dominerer i både barnehage- og skolepolitikk. Læringsbegrepet er mangetydig. Hvordan det forstås, er avgjørende for en fruktbar samtale om læring. Denne boka er et flott bidrag til denne samtalen.
IDEOLOGISK KAMP
Det er helt nødvendig med bøker og artikler som klargjør forskjellene i læringssyn som lærere i barnehage og skole har, fordi det får konsekvenser for den pedagogiske praksis. Bokas redaktører, Maria Øksnes og Einar Sundsdal legger innle
Gå til medietIDEOLOGISK KAMP
Det er helt nødvendig med bøker og artikler som klargjør forskjellene i læringssyn som lærere i barnehage og skole har, fordi det får konsekvenser for den pedagogiske praksis. Bokas redaktører, Maria Øksnes og Einar Sundsdal legger innle


































































































