HK-Nytt
04.10.2021
Ansatte i Jysk mener at de blir presset og truet til å få kundene til å bruke iPader i butikkene for å gi sin vurdering av dem. Det skal ikke skje, svarer Jysk-ledelsen.
Det vakte reaksjoner da Romerikes Blad i sommer skrev om at Jysk hadde plassert ut iPader ved utgangsdøra i sine butikker, der kundene oppfordres til å si sin mening om den enkelte som jobber der.
Etter at HK-Nytt omtalte saken, har flere HK-medlemmer skrevet til redaksjonen om saken. Blant det som kommer fram er at ansatte føler seg presset.
Truet med advarsel
- Fra det øyeblikket vi ble informert om denne undersøkelsen som skulle komme, var dette upopulært hos de ansatte i butikken jeg jobber i, skriver en Jysk-medarbeider om Ipad-ordningen.
Vedkommende forteller at ble satt som mål at minst 30 prosent av alle kunder skulle svare på undersøkelsen. Da de ansatte var uvillige til å pushe kundene til å bruke iPaden og oppnå tilstrekkelig deltakelse, ble de truet med skriftlig advarsel, forteller den ansatte.
- Som følge av trusler om skriftlig advarsel, har vi få
Les opprinnelig artikkelEtter at HK-Nytt omtalte saken, har flere HK-medlemmer skrevet til redaksjonen om saken. Blant det som kommer fram er at ansatte føler seg presset.
Truet med advarsel
- Fra det øyeblikket vi ble informert om denne undersøkelsen som skulle komme, var dette upopulært hos de ansatte i butikken jeg jobber i, skriver en Jysk-medarbeider om Ipad-ordningen.
Vedkommende forteller at ble satt som mål at minst 30 prosent av alle kunder skulle svare på undersøkelsen. Da de ansatte var uvillige til å pushe kundene til å bruke iPaden og oppnå tilstrekkelig deltakelse, ble de truet med skriftlig advarsel, forteller den ansatte.
- Som følge av trusler om skriftlig advarsel, har vi få