Norsk Skogbruk
28.03.2018
Vestskog - skogeierandelslaget som omfatter de tre fylkene Rogaland, Hordaland og Sogn og Fjordane - kan rapportere om et meget godt år. For første gang passerte tømmerkvantumet 400 000 m3 og markedsandelen økte ifølge årsmeldingen fra 64 til 72%.
Men dette betyr samtidig at den totale avvirkningen i de tre vestlandsfylkene falt fra 2016 til i fjor, noe det uttrykkes forundring over i årsmeldingen: ...litt pussig at aktiviteten har gått ned, all den tid tømmerprisane har auka i 2017. Gjennomsnittsverdien på Vestskog sitt løpande månadlege tømmerkjøp har auka frå 290-300 kr/ kbm i januar-februar 2017 til 330-340 kr/kbm mot slutten av året!,
heter det her.
Men dette demper likevel ikke framtidsoptimismen: For 2018 er prisbiletet på tømmer også svært godt,
Gå til medietheter det her.
Men dette demper likevel ikke framtidsoptimismen: For 2018 er prisbiletet på tømmer også svært godt,


































































































