Første steg
27.05.2016
Det sier rektor Håkon Follesø. Hen mener at jo mer skolen får vite om barna før de begynner på skolen, jo bedre vil skolen kunne legge til rette for at barna trives godt.
Eik skole i Tønsberg har et unikt samarbeid med barnehagene som sokner til skolen: Kongseik, Eik Vestre, Mortenåsen og Løkebergstua. De har flere møter i løpet av året for å snakke om hvordan de best mulig kan ta hånd om barna i overgangen fra barnehage til skole.
«BLANKE ARK» ER TULL Barnehagene har også et møte på høsten med foreldrene til førskolebarna. Erfaringene derfra er også et tema på fellesmøtet mellom skolen og barnehagene. I god tid før skolestart fyller foreldre og barnehagene ut et skjema med informasjon om barnet; barnets interesser, sterke felt, hvordan det klarer seg sosialt, ferdigheter som konsentrasjon og selvstendighet, helsetilstand, språklige nivå og familiesituasjon.
- Jo mer vi får vite om barnet tidlig, jo bedre, sier Håkon Follesø, rektor og virksomhetsleder ved Eik skole.
- Vi begynner arbeidet med de kommende skolestarterne alt i januar. Alt snakk om barn som «blanke ark» idet de beg
Gå til mediet«BLANKE ARK» ER TULL Barnehagene har også et møte på høsten med foreldrene til førskolebarna. Erfaringene derfra er også et tema på fellesmøtet mellom skolen og barnehagene. I god tid før skolestart fyller foreldre og barnehagene ut et skjema med informasjon om barnet; barnets interesser, sterke felt, hvordan det klarer seg sosialt, ferdigheter som konsentrasjon og selvstendighet, helsetilstand, språklige nivå og familiesituasjon.
- Jo mer vi får vite om barnet tidlig, jo bedre, sier Håkon Follesø, rektor og virksomhetsleder ved Eik skole.
- Vi begynner arbeidet med de kommende skolestarterne alt i januar. Alt snakk om barn som «blanke ark» idet de beg