Dagligvarehandelen
09.04.2019
tine er suveren markedsleder innenfor iskaffe.
- Nordmenn er et kaffedrikkende folk, fastslår merkeutvikler Rikke Wulvik.
For 20 år siden grep Tine muligheten til å kombinere folkets sans for kaffe med behovet for kald drikke. Da så meierisamvirkets første serie med iskaffe dagens lys med variantene cappuchino, mocca og Brasil. De er i høyeste grad i levende live, og befinner seg helt på toppen av salgslisten.
Øverst troner cappuchino med et salg i butikk på 91 millioner siste 52 uker frem til slutten av februar.
- Cappuchino var den aller første varianten, og er en populær kaffedrikk i seg selv, fastslår Wulvik.
Inspireres av kaffebarene
For sesongsmaker deler Tine iskaffeåret i to.
Gå til medietFor 20 år siden grep Tine muligheten til å kombinere folkets sans for kaffe med behovet for kald drikke. Da så meierisamvirkets første serie med iskaffe dagens lys med variantene cappuchino, mocca og Brasil. De er i høyeste grad i levende live, og befinner seg helt på toppen av salgslisten.
Øverst troner cappuchino med et salg i butikk på 91 millioner siste 52 uker frem til slutten av februar.
- Cappuchino var den aller første varianten, og er en populær kaffedrikk i seg selv, fastslår Wulvik.
Inspireres av kaffebarene
For sesongsmaker deler Tine iskaffeåret i to.


































































































