Dagligvarehandelen
03.05.2016
Den digitale utviklingen krever stor omstillingsevne hos kjedene. Hva skjer når det beste fra netthandelen flyttes inn i butikkene ved å ta i bruk internett og spillteknologi?
- Mange aktører er ikke tilstrekkelig forberedt og har ikke en strategi for hvordan de skal forholde seg til det digitale, sier Bjørn Mølster til Dagligvarehandelen.
Han er director of digital strategy, Europe i IT-selskapet Avanade, som blant annet retter kreftene mot detaljister innenfor dagligvarer og forbrukerelektronikk. Et samarbeid mellom Coop, Avanade, Accenture og Intel har resultert i en fremtidsbutikk i Milano. Her han man har brukt teknologi som lar produktene fortelle sin historie, målrettet reklame med ansiktsgjenkjenning og lavere hyller for å få plass til store skjermer bak.
Grensene viskes ut - De internettbaserte mediene er bedre i stand til å tjene penger i dag enn de tradisjonelle, og det er oppmerksomheten som er valutaen
Gå til medietHan er director of digital strategy, Europe i IT-selskapet Avanade, som blant annet retter kreftene mot detaljister innenfor dagligvarer og forbrukerelektronikk. Et samarbeid mellom Coop, Avanade, Accenture og Intel har resultert i en fremtidsbutikk i Milano. Her han man har brukt teknologi som lar produktene fortelle sin historie, målrettet reklame med ansiktsgjenkjenning og lavere hyller for å få plass til store skjermer bak.
Grensene viskes ut - De internettbaserte mediene er bedre i stand til å tjene penger i dag enn de tradisjonelle, og det er oppmerksomheten som er valutaen


































































































