Magma
20.06.2017
SÅ LANGT I ÅR viser tallene fra Mediebarometeret at reklameomsetningen på nett og i sosiale medier har passert en milliard kroner. Markedsandelen for disse mediene er nesten like stor som den samlede reklameomsetningen i TV.
Omsetningen innenfor dette produktområdet er det som vokser raskest, både fordi de sosiale mediene utvikler stadig nye produkter, og fordi veksten i reklame på mobil er sterk.
Det er ikke rart at nettet tar en stadig større andel av reklamebudsjettene. For i disse ulike kanalene finnes nemlig de aller fleste nordmenn. Oppdaterte tall fra IPSOS viser at 3,4 millioner nordmenn er på Facebook; 83 prosent av disse er daglige brukere. Snapchat vokser
Gå til medietDet er ikke rart at nettet tar en stadig større andel av reklamebudsjettene. For i disse ulike kanalene finnes nemlig de aller fleste nordmenn. Oppdaterte tall fra IPSOS viser at 3,4 millioner nordmenn er på Facebook; 83 prosent av disse er daglige brukere. Snapchat vokser