NNN-arbeideren
07.02.2020
Vi velger norskprodusert mat mer enn noensinne. Og av mange forskjellige grunner. En fersk forbrukerundersøkelse viser at folk kjøper norsk mat primært for å støtte norsk matproduksjon og norske arbeidsplasser.
- Svært gledelig, sier Nina Sundqvist, administrerende direktør i Matmerk. I uke 43 hvert eneste år gjør de sånne undersøkelser. Og pila går bare en vei. Sundqvist priser det gode samarbeidet de har med Norsk Nærings- og Nytelsesmiddelarbeiderforbund (NNN).
- Langsiktig og godt arbeid gir resultater, sier hun.
Og legger til at det nå er 4300 produkter fra 96 bedrifter som nå er utstyrt med «Nyt Norge»-merket. Og potensialet er enda større.
- Et norsk flagg alene holder nemlig ikke, mener hun.
Nyt Norge
Sundqvist er spesielt fornøyd med at forbrukerne oppgir mange grunner til at det er viktig å velge norsk mat - ikke minst å ta vare på norske arbeidsplasser. 92 prosent mener dette. Denne prosentandelen har vært temmelig sta
Les opprinnelig artikkel- Langsiktig og godt arbeid gir resultater, sier hun.
Og legger til at det nå er 4300 produkter fra 96 bedrifter som nå er utstyrt med «Nyt Norge»-merket. Og potensialet er enda større.
- Et norsk flagg alene holder nemlig ikke, mener hun.
Nyt Norge
Sundqvist er spesielt fornøyd med at forbrukerne oppgir mange grunner til at det er viktig å velge norsk mat - ikke minst å ta vare på norske arbeidsplasser. 92 prosent mener dette. Denne prosentandelen har vært temmelig sta