Dagligvarehandelen
18.05.2021
Tine er butikksjefenes klare favoritt, viser resultatene av en fersk varehandelsundersøkelse.
Iu ndersøkelsen, som er utført av Spirit Gruppen Reklamebyrå, er butikksjefer og kjøpmenn blitt spurt om hvordan de opplever samarbeidet mellom de ulike leverandørene og butikken, om oppgaver i kundebesøket, kampanje- og aktivitetsgjennomføring, vareflyt, samt leverandørenes arbeid med sesong.
En tilsvarende undersøkelse ble utført for to år siden. Den gangen delte Tine førsteplassen med Orkla Foods, men nå har meierikonsernet seilt ifra og gjør det best på alle parametere.
Salg ut av butikk
For Tines salgsdirektør for ytre salg dagligvare og KBS, Geir Haugli, er rapporten naturlig nok lystig lesning.
- Vi gjør jo vårt beste, men det er selvfølgelig veldig hyggelig å slike tilbakemeldinger.
- Hva er det som gjør at dere kommer ut på topp?
- Sammen med kundene har vi lagt et veldig godt grunnlag gjennom å ha et veldig godt samarbeid og felles planer med kundene på alle nivåer på hvordan vi skal løfte kategoriene og
Gå til medietEn tilsvarende undersøkelse ble utført for to år siden. Den gangen delte Tine førsteplassen med Orkla Foods, men nå har meierikonsernet seilt ifra og gjør det best på alle parametere.
Salg ut av butikk
For Tines salgsdirektør for ytre salg dagligvare og KBS, Geir Haugli, er rapporten naturlig nok lystig lesning.
- Vi gjør jo vårt beste, men det er selvfølgelig veldig hyggelig å slike tilbakemeldinger.
- Hva er det som gjør at dere kommer ut på topp?
- Sammen med kundene har vi lagt et veldig godt grunnlag gjennom å ha et veldig godt samarbeid og felles planer med kundene på alle nivåer på hvordan vi skal løfte kategoriene og