Dagligvarehandelen
21.05.2024
Det tradisjonelle melkesalget går bare én vei: nedover. Men smaksatt melk er i sterk vekst. De siste 10 årene har smaksatt melk hatt en salgsøkning på nesten 80 prosent, ifølge Tine.
Den første smaksvarianten av Litago utenom klassikerne sjokolade og jordbær, kom i 2009: Litago Kokkosbolle. Litago Banansplitt kom året etter. Og siden den gang har Litago hatt mange ulike smaker som har blitt godt tatt imot i markedet.
Jubileet markeres med en helt ny smaksvariant: Litago Bursdagskake. Bursdagskake er visst nok en smak som de siste årene har blitt veldig populær. For de som lurer, smaker det en kombinasjon av jordbær, hvit sjokolade, pasjonsfrukt og kakebunn.
- Vi liker jo å variere og leke litt med smaker, så Litago Bursdagskake blir bare tilgjengelig i en begrenset periode før vi kommer med noe nytt igjen, uttaler kommunikasjonsrådgiver Margrete Holm Rogne i Tine.
Hun forteller til Dagligvarehandelen at Litago er en merkevare som engasjerer.
- Folk river vekk Litagosokker og gensere når vi har konkurranser, og vi har til og med opplevd at merkevaren kopieres i utlandet, forteller Hom Rogne og sikter blant annet til saken der falske kopier av Litagosokker ble solgt på Camden High Street i London.
- Kommer dere til å feire bursdagen med noe mer merch av denne typen?
- Ja, det er bestilt opp flere sokker og noe annet merch som vil komme i løpet av året, lover Margrete Holm Rogne.
I anledning 30-års jubileet til Litago har Diplom-Is også kommet med en Litago Bursdagskake-is i beger.
Sommer-iste
I år som tidligere år, kommer Sunniv
Gå til medietDen første smaksvarianten av Litago utenom klassikerne sjokolade og jordbær, kom i 2009: Litago Kokkosbolle. Litago Banansplitt kom året etter. Og siden den gang har Litago hatt mange ulike smaker som har blitt godt tatt imot i markedet.
Jubileet markeres med en helt ny smaksvariant: Litago Bursdagskake. Bursdagskake er visst nok en smak som de siste årene har blitt veldig populær. For de som lurer, smaker det en kombinasjon av jordbær, hvit sjokolade, pasjonsfrukt og kakebunn.
- Vi liker jo å variere og leke litt med smaker, så Litago Bursdagskake blir bare tilgjengelig i en begrenset periode før vi kommer med noe nytt igjen, uttaler kommunikasjonsrådgiver Margrete Holm Rogne i Tine.
Hun forteller til Dagligvarehandelen at Litago er en merkevare som engasjerer.
- Folk river vekk Litagosokker og gensere når vi har konkurranser, og vi har til og med opplevd at merkevaren kopieres i utlandet, forteller Hom Rogne og sikter blant annet til saken der falske kopier av Litagosokker ble solgt på Camden High Street i London.
- Kommer dere til å feire bursdagen med noe mer merch av denne typen?
- Ja, det er bestilt opp flere sokker og noe annet merch som vil komme i løpet av året, lover Margrete Holm Rogne.
I anledning 30-års jubileet til Litago har Diplom-Is også kommet med en Litago Bursdagskake-is i beger.
Sommer-iste
I år som tidligere år, kommer Sunniv