Første steg
02.12.2022
ANNONSE som kun består av ett åpent rom. Der finnes ikke de samme mulighetene for å «gjøre» rommet og bruke selve rommet som deltaker i leken. LÆRING MER ENN LEK
Hvilke syn på lek kommer frem gjennom det fysiske miljøet? Hvilken innvirkning har barnehagens fysiske inne- og utemiljø på barns lek? Hvordan kan barnehagelærerne sammen med personalet og barna utforme et utforskende og inspirerende fysisk inne- og utemiljø? Dette er spørsmål barnehagelærere bør stille seg.
Når vi skal oppsummere, kan vi si at innemiljøet i engelske barnehager kjennetegnes av åpne rom med stor tilgang til et bredt utvalg av materialer. Funnene i 2020 er omtrent like som i 2005: Engelske barnehager har et stort utvalg av lekematerialer, og større enn i Norge.
Lekehjørnene inviterte til �
Gå til medietNår vi skal oppsummere, kan vi si at innemiljøet i engelske barnehager kjennetegnes av åpne rom med stor tilgang til et bredt utvalg av materialer. Funnene i 2020 er omtrent like som i 2005: Engelske barnehager har et stort utvalg av lekematerialer, og større enn i Norge.
Lekehjørnene inviterte til �