Byggfakta
23.08.2016
Fjords nye serie med Transit inneholder en helt ny generasjon dieselmotorer. I følge fabrikken er det den mest raffinerte dieselmotoren de noen gang har laget. Redusert drivstofforbruk med opptil 13 prosent og lengre serviceintervaller er noe av det bilkonsernet frister med..
Det var i fjor 50 år siden Ford lanserte sin første Transit. Mye har skjedd med varebiler siden den gang. Den nye serien Ford Transit er sett utenfra tilsynelatende lik sine forgjengere. Men under panseret og teknologisk har det skjedd en del siden sist. Den nye dieselmotoren Ford EcoBlue er bilkonsernets nye stolthet.
Motoren skal optimalisere drivstoffeffekten, redusere utslippene og yte mer enn sine forgjengere.
- Ford EcoBlue Euro VI reduserer dieselforbruket med opp til 13 prosent.
Serviceintervallene er økt til to år eller 60.000 kilometer, og for eierne er bilen så kostnadseffektiv at det er mulig å spare inntil 1600 euro i året. I tillegg er komforten veldig god og bilene støyen er redusert betraktelig, fortalte Nick Mase, direktør for motoringeniørene, da et knippe norske journalister var på besøk i Tyskland tidligere i sommer.
Den nye motoren, som produseres i Dagenham i England, kommer på hele Transitserien. Det vil si modellene Courier, Connect, Ranger, Custom og Transit 2T.
Etter noen gode år for Fjords nyttekjøretøy i Norge har salgssjef for nyttekjøretøy, Johnny Løvli, stor tro på at de vil beholde stillingen
Gå til medietMotoren skal optimalisere drivstoffeffekten, redusere utslippene og yte mer enn sine forgjengere.
- Ford EcoBlue Euro VI reduserer dieselforbruket med opp til 13 prosent.
Serviceintervallene er økt til to år eller 60.000 kilometer, og for eierne er bilen så kostnadseffektiv at det er mulig å spare inntil 1600 euro i året. I tillegg er komforten veldig god og bilene støyen er redusert betraktelig, fortalte Nick Mase, direktør for motoringeniørene, da et knippe norske journalister var på besøk i Tyskland tidligere i sommer.
Den nye motoren, som produseres i Dagenham i England, kommer på hele Transitserien. Det vil si modellene Courier, Connect, Ranger, Custom og Transit 2T.
Etter noen gode år for Fjords nyttekjøretøy i Norge har salgssjef for nyttekjøretøy, Johnny Løvli, stor tro på at de vil beholde stillingen


































































































