AddToAny

EN NY DIGITAL VERDEN

EN NY DIGITAL VERDEN
I PRAKSIS ER MENNESKELIGE BEHOV, MOTIVER OG DRIVKREFTER OFTE GANSKE STABILE. MARKEDSFØRING OG MARKEDSKOMMUNIKASJON SKAL FORTSATT PASSERE EVOLUSJONSMESSIG URGAMLE HJERNER
NOEN GANGER føler jeg meg som en analog person i en digital verden. Da jeg lærte de grunnleggende prinsippene om hva markedsføring er, og hvordan markedskommunikasjon virker, var begreper som SoMe, programmatiske kjøp, innholdsmarkedsføring og Google Analytics ukjente. Sågar ville vi ha klassifisert noen av dagens digitale løsninger som science fiction. Markedsføring som fagfelt er i ferd med å gjennomleve grensesprengende forandring. Nye mediemuligheter, nye måter å kommunisere på, nye måter å segmentere på, nye måter å analysere kundedata og kjøpe medieplass på har oppstått og oppstår nesten daglig. Nye begreper og «buzzord» preger bransjen. Det er krevende å holde seg oppdatert og vanskelig å følge med på alt det nye som kommer. Likevel tenker jeg av og til at bransjedebatten er ganske lik tenåringsprat om sex. «Alle snakker om det, alle tror alle andre har gjort det, men de færreste er særlig erfarne. » Alle halser hvileløst videre på nye seminarer og er livredde for ikke å fremstå som digitale vinnere. Eller som kommentator Andreas Halses ironisk påpekte i VG 7. mai 2017: «Dere vil ikke være den bensinslukende Chevroleten som står igjen når det digitale og førerløse el-toget tar av fra svevperrongen. »

Samtidig er det også sant at mye er nytt og endret. Det siste tiåret har medført store faglige endringer for markedsføring - både akademisk og i praktisk anvendelse. Både forbrukere og firmaer har nå fått nye digitale muligheter man bare kunne drømme om for f�
Gå til mediet

Flere saker fra Magma

Vi har alle vært der. August og studiestart. Spenningen, usikkerheten, bekymringen og gjensynsgleden.
Magma 22.09.2020
Skal du til topps i jobben, kreves det lidenskap, motivasjon og et positivt tankesett. Det viser fersk forskning fra NTNU.
Magma 22.09.2020
Sammendrag Denne artikkelen studerer et globalt økonomisk nettverk bestående av multinasjonale selskaper og på hvilken måte nettverket nedfelles i nordområdene.
Magma 22.09.2020
Prioriterte innsatsområder: • internasjonalt samarbeid • næringsutvikling • kunnskap • infrastruktur • miljøvern, sikkerhet og beredskap Miljøvern, sikkerhet og beredskap
Magma 22.09.2020
Ane Mengshoel liker best å dykke når hun er omgitt av tak og vegger. Naturopplevelsene både under vann og på land er helt unike, sier en av Norges ivrigste grottedykkere.
Magma 22.09.2020

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt