Deutz-Fahr oppgraderer fra 150 til 250 hk
DRESDEN, TYSKLAND: Bedre sent enn aldri. For Deutz-Fahrs vedkommende kan ordtaket benyttes om deres oppgradering til utslippskravet Stage IV, som tyskerne har ventet i det lengste med å innfri, men som de i likhet med alle andre som skal selge traktorer i Europa og Nord-Amerika ganske enkelt må forholde seg til.
Allerede klare for Stage V
7-serien, som ble lansert tilbake i 2012, leveres fortsatt med Stage IIIB-motorer, et salgsargument ovenfor konkurrenter som allerede har implementert Stage IV, med de merkostnadene det har medført. Nå er det imidlertid slutt, og når Deutz-Fahr først er i gang, oppgraderer de både 6 og 7-serien, og gjør dem samtidig klare for å ta neste steg opp til Stage V uten behov for ytterligere endringer.
Vel og merke gjelder oppgraderingen foreløpig kun de sekssylindrede utgavene av 6-serien, som nå oppjusteres med litt mer effekt og navngis med et 5-tall høyere enn sine forgjengere til slutt i modellbetegnelsen. Serien som tidligere bestod av fem modeller økes nå til seks, der samtlige kan leveres med tre ulike transmisjoner.
Fakta
Deutz-Fahr 6215 TTV
Produksjonssted: Lauingen, Tyskland
Motor: Sekssylindret 6,1 liter Deutz
Motoreffekt, nominell: 212 hestekrefter
Motoreffekt, maks: 226 hestekrefter
Maks dreiemoment: 889 newtonmeter
Transmisjon: Trinnløs ZF S-Matic 180+, 0,2 - 50 km/t
Hydraulikkpumpe: Lastkjennende, 160 l/min
Hydraulikkuttak: Inntil 5 doble bak, 2 doble foran
Kraftuttak: 540, 540E, 1000 og 1000E bak - 1000 og 1000E foran
Løftekapasitet: 10 000 kilo bak, 5 480 kilo foran
Akselavstand: 2,85 meter
Drivstofftank: 280 liter + 35 liter adblue
Egenvekt: 8 580 kilo
Fakta
Deutz-Fahr 7250 TTV
Produksjonssted: Lauingen, Tyskland
Motor: Sekssylindret 6,1 liter Deutz
Motoreffekt, nominell: 230 hestekrefter


































































































