Første steg
07.10.2016
Barn som leker mye i naturen mestrer bevegelse bedre og er tryggere i leken, enn barn som ikke gjør det, viser ny forskning.
Dette er noen av resultatene til førsteamanuensis Merete Lund Fasting ved Universitetet i Agder. Hun har doktorgrad om barns egenstyrte utelek, og jobber nå med et forskningsprosjekt der hun forsøker å forstå barnehagebarns lek i naturområder.
TO ULIKE BARNEHAGER
I prosjektarbeidet som Fasting har kalt kroppslig lek, tok hun utgangspunkt i barns lek utendørs ved to ulike barnehager.
I den ene barnehagen var det mye natur og løsmateriale som steiner, planker og pinner som
Gå til medietTO ULIKE BARNEHAGER
I prosjektarbeidet som Fasting har kalt kroppslig lek, tok hun utgangspunkt i barns lek utendørs ved to ulike barnehager.
I den ene barnehagen var det mye natur og løsmateriale som steiner, planker og pinner som