AddToAny

Branding 2020

Branding 2020
UTFORDRINGENE STÅR i kø for de norske bedrifter som i år 2020 vil nå ut til et marked.
Nye teknologiske løsninger, endringer i medielandskapet og søkelys på bærekraft og covid-19-pandemien snur opp ned på mange markeder. Ny teknologi åpner for at kunder og selgere på nye måter kan søke informasjon før, under og etter kjøp. Antall kanaler man kan benytte for å nå ut til et marked, har eksplodert. Netthandel er i ferd med å endre våre antakelser fullstendig om hvordan produkter best distribueres. Pris og prissetting overlates til algoritmer. Innovasjonstakten er høyere enn noen gang. På toppen av alt dette har vi en pågående verdensomspennende pandemi og en jordklode som hiver etter pusten.
Dette Magma-nummeret løser ikke alle disse utfordringene, men det tar tak i noen relevante utfordringer som merker og merkeeiere står ovenfor. Sentrale spørsmål som presenteres og drøftes, er:
(1) Hvordan kan bedrifter integrere bærekraft i posisjoneringen av merkene sine?
(2) Hvordan kan strategisk bruk av design øke merkeverdien?
(3) Hvordan kan merkelogoer bidra positivt til posisjonering?
(4) Hvordan bør man tilpasse reklamebudskap på tvers av kulturer?
(5) Hvilke positive effekter kan pop-up-lokaler ha for blant annet merkebygging?
(6) Hvilke effekter har covid-19 på vår atferd i fysiske butikker?

Spørsmålene favner vidt, men har likevel noen fellestrekk. Det første spørsmålet fokuse
Gå til mediet

Flere saker fra Magma

Magma 28.02.2024
Det er det store spørsmålet etter rapporten fra Klimautvalget 2050. Utvalget anbefaler full stans i leting etter olje og gass i nye områder. Men det blir ikke dagens regjering som vedtar en solnedgangsmelding for norsk petroleumssektor.
Magma 28.02.2024
Vinylplatene har for lengst gjenvunnet hylleplass i stua hos musikkelskerne. Nå er også CD-platene på vei tilbake inn i varmen, takket være Christer Falck og hans folkefinansiering.
Magma 28.02.2024
Digitaliseringen i offentlig sektor fører ofte med seg store IT-systemer som utvikles og driftes av mange team, ofte ved å benytte smidige utviklingsmetoder. I slike storskala settinger er god koordinering avgjørende på grunn av avhengigheter mellom teamene som kan senke farten og kvaliteten på leveransene.
Magma 28.02.2024
I dag gjennomføres stadig mer av IT-utviklingen i offentlig sektor ved hjelp av smidige (agile) metoder.
Magma 28.02.2024

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batmagasinet bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalisten juristkontakt khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport Kontekst lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sykepleien synkron tannhelsesekreteren Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt