Magma
27.10.2020
UTFORDRINGENE STÅR i kø for de norske bedrifter som i år 2020 vil nå ut til et marked.
Nye teknologiske løsninger, endringer i medielandskapet og søkelys på bærekraft og covid-19-pandemien snur opp ned på mange markeder. Ny teknologi åpner for at kunder og selgere på nye måter kan søke informasjon før, under og etter kjøp. Antall kanaler man kan benytte for å nå ut til et marked, har eksplodert. Netthandel er i ferd med å endre våre antakelser fullstendig om hvordan produkter best distribueres. Pris og prissetting overlates til algoritmer. Innovasjonstakten er høyere enn noen gang. På toppen av alt dette har vi en pågående verdensomspennende pandemi og en jordklode som hiver etter pusten.
Dette Magma-nummeret løser ikke alle disse utfordringene, men det tar tak i noen relevante utfordringer som merker og merkeeiere står ovenfor. Sentrale spørsmål som presenteres og drøftes, er:
(1) Hvordan kan bedrifter integrere bærekraft i posisjoneringen av merkene sine?
(2) Hvordan kan strategisk bruk av design øke merkeverdien?
(3) Hvordan kan merkelogoer bidra positivt til posisjonering?
(4) Hvordan bør man tilpasse reklamebudskap på tvers av kulturer?
(5) Hvilke positive effekter kan pop-up-lokaler ha for blant annet merkebygging?
(6) Hvilke effekter har covid-19 på vår atferd i fysiske butikker?
Spørsmålene favner vidt, men har likevel noen fellestrekk. Det første spørsmålet fokuse
Gå til medietDette Magma-nummeret løser ikke alle disse utfordringene, men det tar tak i noen relevante utfordringer som merker og merkeeiere står ovenfor. Sentrale spørsmål som presenteres og drøftes, er:
(1) Hvordan kan bedrifter integrere bærekraft i posisjoneringen av merkene sine?
(2) Hvordan kan strategisk bruk av design øke merkeverdien?
(3) Hvordan kan merkelogoer bidra positivt til posisjonering?
(4) Hvordan bør man tilpasse reklamebudskap på tvers av kulturer?
(5) Hvilke positive effekter kan pop-up-lokaler ha for blant annet merkebygging?
(6) Hvilke effekter har covid-19 på vår atferd i fysiske butikker?
Spørsmålene favner vidt, men har likevel noen fellestrekk. Det første spørsmålet fokuse