AddToAny

Branding 2020

Branding 2020
UTFORDRINGENE STÅR i kø for de norske bedrifter som i år 2020 vil nå ut til et marked.
Nye teknologiske løsninger, endringer i medielandskapet og søkelys på bærekraft og covid-19-pandemien snur opp ned på mange markeder. Ny teknologi åpner for at kunder og selgere på nye måter kan søke informasjon før, under og etter kjøp. Antall kanaler man kan benytte for å nå ut til et marked, har eksplodert. Netthandel er i ferd med å endre våre antakelser fullstendig om hvordan produkter best distribueres. Pris og prissetting overlates til algoritmer. Innovasjonstakten er høyere enn noen gang. På toppen av alt dette har vi en pågående verdensomspennende pandemi og en jordklode som hiver etter pusten.
Dette Magma-nummeret løser ikke alle disse utfordringene, men det tar tak i noen relevante utfordringer som merker og merkeeiere står ovenfor. Sentrale spørsmål som presenteres og drøftes, er:
(1) Hvordan kan bedrifter integrere bærekraft i posisjoneringen av merkene sine?
(2) Hvordan kan strategisk bruk av design øke merkeverdien?
(3) Hvordan kan merkelogoer bidra positivt til posisjonering?
(4) Hvordan bør man tilpasse reklamebudskap på tvers av kulturer?
(5) Hvilke positive effekter kan pop-up-lokaler ha for blant annet merkebygging?
(6) Hvilke effekter har covid-19 på vår atferd i fysiske butikker?

Spørsmålene favner vidt, men har likevel noen fellestrekk. Det første spørsmålet fokuse
Gå til mediet

Flere saker fra Magma

Kjetil Bøhn og Quantafuel vil lede an i plastsøppelrevolusjon
Magma 02.12.2020
SAMMENDRAG Et børsnoteringsprosjekt vil ofte være noe av det mest omfattende et selskap gjennomfører i løpet av sin livssyklus.
Magma 02.12.2020
Sammendrag Byggebransjen er en utfordrende bransje å navigere i, og virksomheter og ledere står svært ofte i situasjoner der vurderinger og valg har strategisk betydning og følgelig store konsekvenser på kort og lang sikt.
Magma 02.12.2020
Målforståelse og kommunikasjon viktigere enn detaljoppfølging
Magma 02.12.2020
- Når man har forsket på tidligere kriser, har det vært litt før- og etterforskning. Nå skal vi forske på krisen mens den skjer. Det tror vi vil gi helt ny innsikt, sier professor Lasse B. Lien ved NHH.
Magma 02.12.2020

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt