Baker og Konditor
19.02.2022
To tredjedeler av den norske befolkningen ønsker å gjøre noe med spisevanene sine. Dette kom frem i den nasjonale kostholdsundersøkelsen som ble publisert i oktober i fjor. Her ser vi at forbrukerne har blitt mer bevisste på kostholdet og ønsker å ta aktive grep. Hvilken rolle kan baker- og konditorbransjen ta i dette arbeidet?
BRANSJEN KAN BIDRA
Kostholdsundersøkelsen vise at nordmenn ønsker seg et sunnere kosthold, og bransjen kan være med å bidra til at forbrukerne får tilbud om sunnere varer når de handler bakevarer.
I undersøkelsen sier 62 prosent at de har gjort endringer mot et mer bærekraftig og miljøvennlig kosthold de siste tre årene. Og det å spise bærekraftig henger sammen med det å spise sunt. Dette er noe bakerbransjen kan profilere seg på. Mange av våre produkter har store ernærings- og helsemessige fordeler, i tillegg til å være bærekraftige.
Drahjelp av myndighetene og andre aktører Bransjen vår har de siste årene hatt en større bevissthet på grove og s
Gå til medietKostholdsundersøkelsen vise at nordmenn ønsker seg et sunnere kosthold, og bransjen kan være med å bidra til at forbrukerne får tilbud om sunnere varer når de handler bakevarer.
I undersøkelsen sier 62 prosent at de har gjort endringer mot et mer bærekraftig og miljøvennlig kosthold de siste tre årene. Og det å spise bærekraftig henger sammen med det å spise sunt. Dette er noe bakerbransjen kan profilere seg på. Mange av våre produkter har store ernærings- og helsemessige fordeler, i tillegg til å være bærekraftige.
Drahjelp av myndighetene og andre aktører Bransjen vår har de siste årene hatt en større bevissthet på grove og s