Dagligvarehandelen
27.02.2024
Ringnes har investert titalls millioner i en ny bokslinje ved fabrikken i Larvik. De neste ukene vil kjente merkevarer som Farris, Bris og Frus tappes på boks og finne veien til butikkene.
Vannmarkedet er «big business» også her i landet, og totalomsetningen er på nærmere én milliard kroner. Ringnes er klar markedsleder, både innenfor kullsyreholdig vann med Farris og innenfor stillvann med Imsdal.
- Det er vi som er kategorikaptein, og har et ansvar for å skape vekst i kategorien både i volum og verdi. Med boks ser vi et mulighetsrom for videre vekst i vannmarkedet, sier markedssjef for vann i Ringnes, Juliane Øyslebø.
Legger seg på topp
I dag er boksandelen til Ringnes på 5 prosent blant vannproduktene, med Ramløsa som eneste bidrag.
- Vi faser ut Ramløsa når vi lanserer Farris, Bris og Frus på boks. Med Ramløsa har vi fått testet potensialet i markedet, men nå vil vi satse på vår egen merkevare Farris, sier Øyslebø.
Både Farris original og Bris-variantene Sit
Gå til mediet- Det er vi som er kategorikaptein, og har et ansvar for å skape vekst i kategorien både i volum og verdi. Med boks ser vi et mulighetsrom for videre vekst i vannmarkedet, sier markedssjef for vann i Ringnes, Juliane Øyslebø.
Legger seg på topp
I dag er boksandelen til Ringnes på 5 prosent blant vannproduktene, med Ramløsa som eneste bidrag.
- Vi faser ut Ramløsa når vi lanserer Farris, Bris og Frus på boks. Med Ramløsa har vi fått testet potensialet i markedet, men nå vil vi satse på vår egen merkevare Farris, sier Øyslebø.
Både Farris original og Bris-variantene Sit