LO Ingeniør
13.12.2017
Midt i julestria jobber 86 ansatte ved snart nedlagte Telenor Kundeservice Harstad for å finne ut av hva de skal gjøre fra og med årsskiftet.
- At det er bra å være organisert i en tid som dette, er 110 prosent sikkert, sier Kjell Oddvar Bendiksen, tillitsvalgt ved Telenors Harstad-avdeling. Han har jobbet i Televerket og i Telenor i 41 år, og har vært med på hele utviklingen, fra å montere opp Televerkets infrastruktur med rundt 50 montør-kollegaer i Harstad, til Telenor nå kutter siste store rest i Nord-Norge.
Det er 86 som mister jobben når avdelingen stenger fra og med 1. januar 2018. Telenor legger ned kundeservice-avdelingen i Harstad fordi kundene ikke ringer like mye som før.
- Jeg har aldri vært i en sånn situasjon. Det blir spesielt, sier Bendiksen, nå som et langt liv i samme bedrift går mot slutten.
LOKALAVISA TIPSET. Det var i starten av oktober at han fikk en telefon. Det var lokalavisa som hadde fått et troverdig tips om at avdelingen skulle legges ned. Bendiksen hadde en viss følelse av at dette kunne skje, men sa han ikke hadde kjennskap til det og ba journalisten ringe hovedtillitsvalgt Kosom Alexsander Skaale.
Det at han fikk et varsel av journalisten gjorde at de fikk satt i gang en prosess som blant annet førte til en måneds utsettelse av nedleggelsen der tall har blitt endevendt for å se hvordan Telenor alternativt kunne opprettholdt drift i Harstad.
PROVOSERENDE. Ekstra provoserende er det for de som mister jobben at Telenor har outsourcet kundeservice i Canal Digital. Dette kunne de insourcet, mener Bendik
Les opprinnelig artikkelDet er 86 som mister jobben når avdelingen stenger fra og med 1. januar 2018. Telenor legger ned kundeservice-avdelingen i Harstad fordi kundene ikke ringer like mye som før.
- Jeg har aldri vært i en sånn situasjon. Det blir spesielt, sier Bendiksen, nå som et langt liv i samme bedrift går mot slutten.
LOKALAVISA TIPSET. Det var i starten av oktober at han fikk en telefon. Det var lokalavisa som hadde fått et troverdig tips om at avdelingen skulle legges ned. Bendiksen hadde en viss følelse av at dette kunne skje, men sa han ikke hadde kjennskap til det og ba journalisten ringe hovedtillitsvalgt Kosom Alexsander Skaale.
Det at han fikk et varsel av journalisten gjorde at de fikk satt i gang en prosess som blant annet førte til en måneds utsettelse av nedleggelsen der tall har blitt endevendt for å se hvordan Telenor alternativt kunne opprettholdt drift i Harstad.
PROVOSERENDE. Ekstra provoserende er det for de som mister jobben at Telenor har outsourcet kundeservice i Canal Digital. Dette kunne de insourcet, mener Bendik