Dagligvarehandelen
18.05.2021
Orkla kan feire jubileet i ren glede over en markedsandel på 80 prosent.
Zalo var det første, flytende oppvaskmiddelet i Norge da det ble lansert av Lilleborg. Før det kom, vasket mange opp med Sunlight-såpen.
- Såpe er ikke spesielt egnet til oppvask. Zalo innebar en ny måte å vaske opp på så det trengtes opplæring for å få den innarbeidet i husholdningene, sier produktutvikler Bengt Johannesen.
Det klarte Lilleborg med glans, og så godt at jubilanten i fjor kapret en andel på 79 prosent av omsetningen innenfor håndoppvask i dagligvarebutikkene. I det totale oppvaskmarkedet utgjorde Zalo en tredjedel av verdien.
Mer oppvask under koronaen
- Zalo har lenge hatt en svært sterk posisjon
Gå til mediet- Såpe er ikke spesielt egnet til oppvask. Zalo innebar en ny måte å vaske opp på så det trengtes opplæring for å få den innarbeidet i husholdningene, sier produktutvikler Bengt Johannesen.
Det klarte Lilleborg med glans, og så godt at jubilanten i fjor kapret en andel på 79 prosent av omsetningen innenfor håndoppvask i dagligvarebutikkene. I det totale oppvaskmarkedet utgjorde Zalo en tredjedel av verdien.
Mer oppvask under koronaen
- Zalo har lenge hatt en svært sterk posisjon