Advokatbladet
25.01.2017
I desember ble seks advokater felt i disiplinærnemnden i syv saker. En advokat fra Oslo krets ble felt for brudd på fire punkter i Regler for god advokatskikk (RGA). Tre av punktene gjelder oppførsel overfor kolleger: Pkt. 5.
1 (brudd på kollegial tillit), 5.4 (tvist mellom advokater) og 5.5. (utilbørlig påvirkning). I tillTegigtbtlee aldvokaten dømt for brudd på pkt. 1.2 (adInvogkraetesnss. oppgaver). For disse bruddene, er advokaNteontis tsiltdaertl.t en advarsel, somNeor tdise. n sterkeste reaksjonen fra nem
Gå til mediet


































































































