Den norske tannlegeforenings Tidende
12.05.2022
I løpet av ti år har bruken av smertestillende legemidler økt med om lag 33 prosent per innbygger i Norge. Bruken av opioider har gått ned.
Det er de svakere smertestillende som står for økningen, ifølge Apotekforeningen.
Les merFra 2012 til 2021 har forbruket av smertestillende økt med nesten 33 prosent per innbygger i Norge, viser foreningens egen kartlegging. Den viser også at bruken av opioider har gått kraftig ned. Si


































































































