Automatisering
11.11.2016
- Vi skal være gode på å ta ny teknologi i bruk for å tjene penger. Målet vårt er ikke å få flest mulig medlemsbedrifter, men å få med bedrifter som er villige til å satse og å dele.
Slik sammenfatter Hilde Aspås strategien til næringsklyngen iKuben med hovedsete i Molde. iKuben er ikke en tradisjonell klynge med bedrifter innen samme bransje, men høyst tverrfaglig.
Målgruppen var opprinnelig industribedrifter i den nordre delen av Møre og Romsdal. Aspås forteller at at det totale antallet industribedrifter i fylket har de lav dekning, men de 34 medlemmene representerer en høy andel av de som vil noe.
Noen vil ikke
- Vi bruker energi på de som vil, på de som skaper resultater som gir smitteeffekt. Vi bruker ikke tid på de som sitter på rumpa og ikke vil.
iKuben driftes fra Protomore Kunnskapspark, tidligere Molde Kunnskapspark, ved Høgskolen i Molde. Sammen med seg har daglig leder Hilde Aspås prosjektleder Heidi Nakken.
- Det er en styrke for oss å være tverrfaglige. Våre medlemmer er sjelden konkurrenter, det gjør innovasjon og deling av resultater mye lettere, sier Nakken.
Både
Gå til medietMålgruppen var opprinnelig industribedrifter i den nordre delen av Møre og Romsdal. Aspås forteller at at det totale antallet industribedrifter i fylket har de lav dekning, men de 34 medlemmene representerer en høy andel av de som vil noe.
Noen vil ikke
- Vi bruker energi på de som vil, på de som skaper resultater som gir smitteeffekt. Vi bruker ikke tid på de som sitter på rumpa og ikke vil.
iKuben driftes fra Protomore Kunnskapspark, tidligere Molde Kunnskapspark, ved Høgskolen i Molde. Sammen med seg har daglig leder Hilde Aspås prosjektleder Heidi Nakken.
- Det er en styrke for oss å være tverrfaglige. Våre medlemmer er sjelden konkurrenter, det gjør innovasjon og deling av resultater mye lettere, sier Nakken.
Både


































































































