- Fra og med i dag, tirsdag, har vi flyttet vårt innhold om medier, kommunikasjon og andre Etterbørs-områder frem til nyhetsseksjonen - der det hører hjemme, skriver nyhetsredaktør Janne Johannessen i en e-post til Medier24.
Sakene som handler om medier, PR og reklame blir fortsatt merket Etterbørs i tirsdagens avis, men er ikke samla som egen seksjon.
Johannessen skriver til medienettstedet at flyttinga gir dem større fleksibilitet til å jobbe på de digitale flatenes premisser, fordi det gir dem større frihet til å prioritere hvilke saker de mener er de beste, i stedet for å fylle et visst antall sider i papiravisa.
- Digitalt er det rå saker som gjelder, ikke papirseksjoner, skriver hun.
Sjefredaktør Amund Djuve avkreftet i september overfor Journalisten at de kom til å legge ned Etterbørs-seksjonen.
I forbindelse med omorganiseringen i DN i fjor høst, hvor det ble klart at Etterbørs ikke lender skulle være en egen avdeling med egen avdelingsleder.
- Men vi skal fortsatt levere god journalistikk om medieområdet, uttalte sjefredaktør Amund Djuve til Journalisten.
Med denne ukas endringer, vil Etterbørs heller ikke være en fysisk seksjon i papiravisen.
Image-text:
Innholdssjef Janne Johannessen i DN forsikrer om at de er svært oppmerksomme på å slippe flere kvinner til. Arkivfoto: Caroline M. Svendsen
Caroline M. Svendsen