Dagligvarehandelen
18.02.2020
Rema 1000 Bryn får skryt av butikktesterne for en usedvanlig flott frukt- og grøntavdeling. Rema-butikken får totalt 17 av 20 poeng.
Rema 1000 Bryn ligger i forbindelse med en næringspark på Bryn i Oslo. Vi opplever at det er en enkel og oversiktlig adkomst inn til butikkområdet, med en stor gratis parkeringsplass. Det ligger en rekke kontorlokaler i området rundt, i tillegg til at både buss og t-bane er i umiddelbar nærhet.
Fasade/inngang
Fasaden er oversiktlig, ren og ryddig - med god merking av Rema 1000s profil og åpningstider. Butikken er godt synlig fra veien. Det er hengt opp en stor banner med kampanjebudskap på veggen utenfor, samt at det er hengt opp en rekke ulike kampanjeplakater i rammer på veggen.
Det første vi blir møtt av i rommet innenfor inngangsdørene er handlevogner og et stativ med kampanjeaviser. Her kunne man gjort noe mer ut av rommet, da det oppleves litt sterilt og kjedelig. Innenfor de neste dørene finner vi både hovedinngangen, post i butikk, samt kassaområdet.
Sortiment/ varepresentasjon
Butikkens størrelse er av den romslige typen. Det er lett å orientere seg, og det er lett å bevege seg med den ekstra brede plassen mellom reolene.
Det er et bredt vareutvalg gjennom hele butikken, med en stor frukt- og grøntavdeling, der man finner det aller meste. Det er få hull i utstillinger og hyller, og vi får en opplevelse av at dette er en butikk med gode rutiner. Butikken er spesielt god på tydelige prisplakater, som vender flere veier mot kundestrømmen. Vi finner kun noen fåtalls prismangler.
Butikken som medium
Gjennom hele butikk
Gå til medietFasade/inngang
Fasaden er oversiktlig, ren og ryddig - med god merking av Rema 1000s profil og åpningstider. Butikken er godt synlig fra veien. Det er hengt opp en stor banner med kampanjebudskap på veggen utenfor, samt at det er hengt opp en rekke ulike kampanjeplakater i rammer på veggen.
Det første vi blir møtt av i rommet innenfor inngangsdørene er handlevogner og et stativ med kampanjeaviser. Her kunne man gjort noe mer ut av rommet, da det oppleves litt sterilt og kjedelig. Innenfor de neste dørene finner vi både hovedinngangen, post i butikk, samt kassaområdet.
Sortiment/ varepresentasjon
Butikkens størrelse er av den romslige typen. Det er lett å orientere seg, og det er lett å bevege seg med den ekstra brede plassen mellom reolene.
Det er et bredt vareutvalg gjennom hele butikken, med en stor frukt- og grøntavdeling, der man finner det aller meste. Det er få hull i utstillinger og hyller, og vi får en opplevelse av at dette er en butikk med gode rutiner. Butikken er spesielt god på tydelige prisplakater, som vender flere veier mot kundestrømmen. Vi finner kun noen fåtalls prismangler.
Butikken som medium
Gjennom hele butikk