Dagligvarehandelen
26.11.2019
Med miljø og klima i sentrum arbeider Footprint med aktører i dagligvarebransjen, og følger matfeltet tett - både i Norge og internasjonalt. Nå har kommunikasjonsbyrået sett på hva som rører seg av trender det kommende året.
- Dagligvare er en spennende bransje når det kommer til klima og miljø. Bransjen kan ikke se på et Excel-ark og analysere seg frem til trendene som kommer. De som klarer å løsrive seg fra arket, vil være i forkant, sier seniorrådgiver Tord Dale.
Her er de syv trendene Footprint tror vil berøre deg i 2020:
1. Merking og åpenhet Ifølge Footprint vil kundene gjøre mer for å kutte klimautslippet og bli mer miljøvennlige, og de mener at dagligvarebransjen må hjelpe kundene på veien.
- Forbrukerne er veldig opptatt av å følge med. Toro var først ute, og nå har også Oatly startet en kampanje hvor de viser klimautslippene sine og utfordrer bransjen til å gjøre det samme. I 2020 vil vi få se klimavurderinger av matkasser og i oppskriftshefter. Kundene vil kunne velge oppskrifter ut ifra klimaavtrykk, bærekraft eller øko
Gå til medietHer er de syv trendene Footprint tror vil berøre deg i 2020:
1. Merking og åpenhet Ifølge Footprint vil kundene gjøre mer for å kutte klimautslippet og bli mer miljøvennlige, og de mener at dagligvarebransjen må hjelpe kundene på veien.
- Forbrukerne er veldig opptatt av å følge med. Toro var først ute, og nå har også Oatly startet en kampanje hvor de viser klimautslippene sine og utfordrer bransjen til å gjøre det samme. I 2020 vil vi få se klimavurderinger av matkasser og i oppskriftshefter. Kundene vil kunne velge oppskrifter ut ifra klimaavtrykk, bærekraft eller øko