Våre Veger
29.06.2016
Ni kilometer ny veg på E39 mellom Dregebø og Grytås samt Birkeland og Sande nord, korter ned kjøretiden mellom Vadheim og Sande med fire minutter. Vegstrekningen i Sogn og Fjordane har før vært smal med mange svinger.
− Prosjektet er delt i to parseller med en avstand på 2,5 kilometer. Her var det allerede veg med så bra standard at det var gul stripe, forklarer prosjektleder Svein Reidar Dale i Statens vegvesen. Framdriften er gått som planlagt etter starten sommeren 2013.
Før tunnelarbeidet kunne starte, måtte det på grunn av rasfaren settes opp fanggjerde ved begge åpningene til tunnelen langs Øksdalsvatnet. Dette var første entreprisen på prosjektet og ble utført av AST Entreprenør.
Mesta startet opp Mesta fikk første kontrakt på veganlegget med bygging av ny bru over Gaula på 94 meter, ei mindre bru på 25 meter og en undergang for fylkesveg 610, samt en rundkjøring på samme fylkesveg for å sikre tilkomst til E39. Kontraktsummen var på 71 millioner kroner.
Fordelen ved å ferdigstille brua førs
Gå til medietFør tunnelarbeidet kunne starte, måtte det på grunn av rasfaren settes opp fanggjerde ved begge åpningene til tunnelen langs Øksdalsvatnet. Dette var første entreprisen på prosjektet og ble utført av AST Entreprenør.
Mesta startet opp Mesta fikk første kontrakt på veganlegget med bygging av ny bru over Gaula på 94 meter, ei mindre bru på 25 meter og en undergang for fylkesveg 610, samt en rundkjøring på samme fylkesveg for å sikre tilkomst til E39. Kontraktsummen var på 71 millioner kroner.
Fordelen ved å ferdigstille brua førs


































































































