Baker og Konditor
08.06.2018
Hvordan kan et kjedelig bakeriutsalg utvikles til å bli en spennende opplevelse? Her er ekspertenes råd.
FORRETNINGSUTVIKLER Vigdis Myhre Næsseth har det siste året ledet ni norske bakeribedrifter gjennom Fram-programmet til Innovasjon Norge. Målet har vært å oppnå økt konkurransekraft og lønnsomhet.
- Mange av disse bakeriene er blitt skviset ut av dagligvaremarkedet og må derfor satse mer på egne salgskanaler. Når utsalget blir den nye hovedkanalen, er det selvfølgelig viktig å få folk til å komme dit. Derfor har vi i løpet av Fram-programmet sett mye på hvordan man kan skape et sånt sted som folk føler at de bare MÅ dra til, forteller hun.
- Ja, hvordan skaper man et sånt sted?
- Man må begynne med seg selv. Det er nemlig slik at man må se sitt eget potensial for at andre skal få øye på det. Ønsker du at bakeriet ditt skal bli et reisemål og en attraksjon, må du oppfatte det slik selv også. Du må begynne å se på bakeriet ditt som en opplevelse, ikke bare en butikk. Og så må du jobbe aktivt med å utvi
Gå til mediet- Mange av disse bakeriene er blitt skviset ut av dagligvaremarkedet og må derfor satse mer på egne salgskanaler. Når utsalget blir den nye hovedkanalen, er det selvfølgelig viktig å få folk til å komme dit. Derfor har vi i løpet av Fram-programmet sett mye på hvordan man kan skape et sånt sted som folk føler at de bare MÅ dra til, forteller hun.
- Ja, hvordan skaper man et sånt sted?
- Man må begynne med seg selv. Det er nemlig slik at man må se sitt eget potensial for at andre skal få øye på det. Ønsker du at bakeriet ditt skal bli et reisemål og en attraksjon, må du oppfatte det slik selv også. Du må begynne å se på bakeriet ditt som en opplevelse, ikke bare en butikk. Og så må du jobbe aktivt med å utvi


































































































