journalist
Det viser en studie av norske forbrukeres klager og hvordan de føler at klagene deres blir løst av tjenesteyterne.
Analysen er utført av EPSI Rating blant 3000 privat- og bedriftskunder som leverte en klage i løpet av 2015.
Totalt sett gikk antallet klager blant privatkunder ned sammenlignet med året før. Men fortsatt opplever forbrukerne at hver femte klage de leverer, ikke er løst.
Flest klager på bredbånd
Bredbånd troner på klagetoppen. Tretti prosent har klaget på bredbåndsleveringen i løpet av fjoråret. Det er omtrent samme andel som i 2014.
- Målingen forteller tydelig at det er et stort irritasjonsmoment når nettet er nede. Målingen viser at klagehåndteringen oppleves lite tilfredsstillende. Man må stille spørsmål ved om klagene tas på alvor, sier Fredrik Høst, daglig leder i EPSI Rating Norge.
Kundenes tilfredshet med bredbåndleverandøren varierer, med Altibox på topp. Canal Digital og Next Gent Tel sliter. (


































































































