Skolelederen
23.11.2017
Fremtidens læring innebærer dybde og progresjon.
- Fremtidens læring innebærer dybde og progresjon. Det å kople ulike kilder og ressurser. Vitenskapelige metoder og tenkemåter er et stikkord. Dette er usedvanlig krevende, og mange elever vil trenge sterk læringsstøtte, sa Sten Ludvigsen da han åpnet Skolelederdagen på Blindern På årets Trøndelagskonferanse, som arrangeres av blant annet KS og Skolelederforbundet, var ett av innleggene om dybdelæring. Senterleder Arne Johannes Aasen og rådgiver Kjersti Rognes Solbu fra Skrivesenteret tok for seg temaet både fra en teoretisk og en praktisk synsvinkel. Solbu er, i tillegg til å være knyttet til Skrivesenteret, norsklærer i videregående skole. Aasen tok for seg teorien og begrepets innhold og Solbu viste praksiseksempler.
Progresjon og sammenheng i faget
Noen ord om det praktiske først. Solbu viste hvordan man kunne skape sammenhenger innenfor faget - både når d
Gå til medietProgresjon og sammenheng i faget
Noen ord om det praktiske først. Solbu viste hvordan man kunne skape sammenhenger innenfor faget - både når d