Dagligvarehandelen
19.09.2017
Extra Råholt er et godt eksempel på at lavpris og matglede lar seg kombinere. God butikk er det også.
For to år siden ble Extra Råholt kåret til Årets matgledebutikk i lavprisklassen, etter å ha sjarmert både kundene og juryen, og levert solide resultater gjennom hele kampanjeperioden. Nå er de tilbake i finalen med like mye matglede - og med betydelig større økonomiske muskler.
110 millioner kroner
- Vi regner med å bikke 110 millioner kroner i år, kanskje nærmere 111-112 millioner om vi holder samme farten som nå. Vi har en vekst på 11 prosent hittil i år, forteller butikksjef Rune Repp, som i fjor bare var fattige hundre tusen kroner fra å melde seg inn i 100-millionersklubben. Det medlemskapet kan han regne som sikkert nå.
Men fra før er altså butikken medlem av en langt mer eksklusiv klubb; Extra Råholt er den ene av hittil bare to lavprisbutikker som har kunnet kal
Gå til mediet110 millioner kroner
- Vi regner med å bikke 110 millioner kroner i år, kanskje nærmere 111-112 millioner om vi holder samme farten som nå. Vi har en vekst på 11 prosent hittil i år, forteller butikksjef Rune Repp, som i fjor bare var fattige hundre tusen kroner fra å melde seg inn i 100-millionersklubben. Det medlemskapet kan han regne som sikkert nå.
Men fra før er altså butikken medlem av en langt mer eksklusiv klubb; Extra Råholt er den ene av hittil bare to lavprisbutikker som har kunnet kal