Dagligvarehandelen
10.03.2020
Nå tester Tomra løsninger med digital kvittering på sine panteautomater. I tillegg undersøker de konseptet «Express» på pantemaskinen Tomra R1.
- De fleste av oss har én pose med planteflasker. På Tomras R1 pantemaskin jobber vi med at kundene kan helle posen med flaskene inn i automaten, for så gå og handle. Med «Express» slipper kundene å vente på at pantemaskinen skal bli ferdig. De starter med å handle og får tilsendt den digitale kvitteringen på sin mobil, sier produktsjef for Tomra R1, Gudbrand Arnesen.
Samarbeid
Tomra jobber nå med en avtale med dagligvarekjedene om hvordan de kan få den digitale løsningen inn på kjedenes app. En annen løsning er å bruke appen til Tomra, Mytomra.
- I dag samarbeider vi med butikkene, og er en del av betalingsløsningen til butikkene med papirkvittering. Den digitale kvitteringen vil være akkurat det samme, man bare sca
Gå til medietSamarbeid
Tomra jobber nå med en avtale med dagligvarekjedene om hvordan de kan få den digitale løsningen inn på kjedenes app. En annen løsning er å bruke appen til Tomra, Mytomra.
- I dag samarbeider vi med butikkene, og er en del av betalingsløsningen til butikkene med papirkvittering. Den digitale kvitteringen vil være akkurat det samme, man bare sca