Våre Veger
12.10.2023
Før første gang er en elektrisk asfaltutlegger på turne rundt om i landet denne høsten. Dynapacs første el-utlegger viser seg å være en skikkelig kraftplugg!
MENS DE FØRSTE elektriske asfaltvalsene allerede har rullet inn hos noen kunder i Norge, har asfaltutleggere med elektrisk drift latt vente på seg. Men de siste ukene har Dynapac vært på visningstur rundt om i Norge med sin elektriske versjon av sin CityPaver SD 1800W, som nå også har fått en e på slutten av modellbetegnelsen.
Tre tonn tyngre
Regionansvarlig for salg av Dynapac-maskiner, Arne Flotvik, forteller til Våre Veger at dette er en helt identisk maskin som den dieseldrevne versjonen, bare at motoren er byttet ut med en batteripakke på 700 volt med en kapasitet på 98 kWh.
- Det gjør maskinen nesten tre tonn tyngre enn sitt opphav, men det gjør egentlig ikke så mye. Tyngde gir god stabilitet under asfaltleggingen, og er bare en fordel, forteller han.
Dynapac har allerede startet serieproduksjonen av sin første elektriske asfaltutlegger, selv om d
Gå til medietTre tonn tyngre
Regionansvarlig for salg av Dynapac-maskiner, Arne Flotvik, forteller til Våre Veger at dette er en helt identisk maskin som den dieseldrevne versjonen, bare at motoren er byttet ut med en batteripakke på 700 volt med en kapasitet på 98 kWh.
- Det gjør maskinen nesten tre tonn tyngre enn sitt opphav, men det gjør egentlig ikke så mye. Tyngde gir god stabilitet under asfaltleggingen, og er bare en fordel, forteller han.
Dynapac har allerede startet serieproduksjonen av sin første elektriske asfaltutlegger, selv om d