Kjøttbransjen
18.10.2018
Kampanjene og hetsen mot kjøtt og kjøttforbruk generelt, får stadig mer bisarre og groteske uttrykk.
For en tid tilbake besøkte jeg København og alltid når jeg beveger meg utenfor landets grenser, leser jeg utenlandske aviser. På denne reisen var det en artikkel i Berlingske Tidende (BT) jeg festet meg ved. Artikkelen beskrev en fersk annonsekampanje mot kjøtt og kjøttspising.
På bildet i annonsen ser vi en mor som røyker noe som ved første øyekast kan se ut som en lang havanna-sigar. I bakgrunnen ser vi sønnen hennes som fortvilet vifter bort røyken. Problemet er bare at det ikke dreier seg om sigar, men derimot en dansk pølse. Fotografiets budskap er at k
Gå til medietPå bildet i annonsen ser vi en mor som røyker noe som ved første øyekast kan se ut som en lang havanna-sigar. I bakgrunnen ser vi sønnen hennes som fortvilet vifter bort røyken. Problemet er bare at det ikke dreier seg om sigar, men derimot en dansk pølse. Fotografiets budskap er at k


































































































