Magasinet for fagorganiserte
29.05.2021
Grafisk bransje er i konstant omstilling. Men selv om folk blir mer digitale, er papiret langt fra dødt.
AURSKOG: Da pandemien førte til bråstopp for den grafiske bedriften 07, gjaldt det å snu seg rundt og tenke nytt - og det raskt. Bedriften som ellers reklamerer med at de designer og produserer alt fra visittkort og bøker til bildekor og gigantiske reklameplakater, begynte å stanse ut og montere visirer for helsepersonell med behov for smittevernutstyr.
OMSTILLING HVER DAG
Kan hende er det nettopp slik det er å drive grafisk bedrift med størst vekt på det som trykkes på papir og papp, i 2021. Selv om pandemi ikke er hverdagskost, er raskt endrede markeder og omstilling den daglige melodien.
Trass i nesten 50 millioner mindre i omsetning i pandemiåret har bedriften med over 200 ansatte kommet seg flytende gjennom koronaen. Og selv om markedet for det trykte ord og bild
Les opprinnelig artikkelOMSTILLING HVER DAG
Kan hende er det nettopp slik det er å drive grafisk bedrift med størst vekt på det som trykkes på papir og papp, i 2021. Selv om pandemi ikke er hverdagskost, er raskt endrede markeder og omstilling den daglige melodien.
Trass i nesten 50 millioner mindre i omsetning i pandemiåret har bedriften med over 200 ansatte kommet seg flytende gjennom koronaen. Og selv om markedet for det trykte ord og bild