Dagligvarehandelen
05.10.2021
Kundene dine er stadig mer opptatt av bærekraft. Samtidig har de liten tro på at kjeder og produsenter har edle hensikter.
Det kommer frem i Schibsteds årlige dagligvareundersøkelse, som ble presentert sist uke.
Markant økning
- Bærekraft blir stadig viktigere for forbrukerne. I undersøkelsen har vi spurt et landsrepresentativt utvalg om hvor viktig bærekraft er når de kjøper et produkt. For handelen generelt svarte 40 prosent i januar at det er viktig. Men bare et halvt år senere svarte 47 prosent det samme, sier markedsanalytiker Ove R. Christensen i Schibsted.
- Undersøkelsen viser imidlertid at kundene er mest opptatt av bærekraft når de kjøper dagligvarer. Her sier hele 55 prosent av de spurte at de ønsker å handle bærekraftig, legger han til.
Har ikke tillit
Alle som følger bransjen tett, og trolig også de fleste kundene, har fått med seg at både kjeder og produsenter har iverksatt en rekke bærekraf
Gå til medietMarkant økning
- Bærekraft blir stadig viktigere for forbrukerne. I undersøkelsen har vi spurt et landsrepresentativt utvalg om hvor viktig bærekraft er når de kjøper et produkt. For handelen generelt svarte 40 prosent i januar at det er viktig. Men bare et halvt år senere svarte 47 prosent det samme, sier markedsanalytiker Ove R. Christensen i Schibsted.
- Undersøkelsen viser imidlertid at kundene er mest opptatt av bærekraft når de kjøper dagligvarer. Her sier hele 55 prosent av de spurte at de ønsker å handle bærekraftig, legger han til.
Har ikke tillit
Alle som følger bransjen tett, og trolig også de fleste kundene, har fått med seg at både kjeder og produsenter har iverksatt en rekke bærekraf