Våre Veger
14.12.2020
Med fyrverkeri og hornmusikk ble det satt punktum for storsatsing på skredfarlige Senja-veger.
Befolkningen og næringslivet på Senja har en mye lengre ønskeliste enn det som i sin tid kom inn i den såkalte «Torskenpakken». Men i løpet av den siste tiårsperioden kan de i alle fall stryke noen av versting-strekningene på vestsiden av øya fra lista.
Vegpakken bærer navnet til gamle Torsken kommune, og omfatter i alt 16 prosjekter, med tunnel gjennom Ballesvikskaret ved Gryllefjord (2013) og brua over Sifjorden som de to største enkeltprosjektene.
Større omfang
Prosjektleder Geir Østvik har fulgt prosjektet gjennom hele perioden, fra Statens Vegvesen over til Troms og Finnmark fylkeskommune. Prosjektet har vokst kraftig i perioden, og Østvik gjør flere presiseringer når han blir spurt om prosjektets økonomiske volum, blant annet endring av momsregler undervegs i
Gå til medietVegpakken bærer navnet til gamle Torsken kommune, og omfatter i alt 16 prosjekter, med tunnel gjennom Ballesvikskaret ved Gryllefjord (2013) og brua over Sifjorden som de to største enkeltprosjektene.
Større omfang
Prosjektleder Geir Østvik har fulgt prosjektet gjennom hele perioden, fra Statens Vegvesen over til Troms og Finnmark fylkeskommune. Prosjektet har vokst kraftig i perioden, og Østvik gjør flere presiseringer når han blir spurt om prosjektets økonomiske volum, blant annet endring av momsregler undervegs i