Helsefagarbeideren
23.11.2016
Et prosjekt samlet de ansatte. Der la de en smart plan for å samarbeide tettere. Det endret situasjonen ved Egge hjemmetjeneste.
Fra 89 prosent oppmøte til 93,5 prosent på et par år. Nærværet ved i Steinkjer har skutt i været. Kvaliteten på jobben følger samme positive utvikling. Avvik og uønskete hendelser er halvert.
- Det har egentlig skjedd mer her enn vi har skjønt selv, når en ser tilbake, sier tillitsvalgt Linda Rørvik.
Avklaring ga tillit
Prosjektet Egge ble et positivt vendepunkt for hjemmetjenesten i Steinkjer kommune.
- Da jeg kom hit for et par år siden, møtte jeg en ganske sliten gjeng. De var heller kort i svarene, humrer IA-rådgiver Kari Schjelderup.
Seksjonsleder Inger Grete Nordseth og de andre lederne kom frem til at de trengte råd slik at hjemmetjenesten kunne få et løft. Derfor inviterte de IA-rådgiveren fra NAV og en rådgiver fra Friskgården bedriftshelsetjeneste. Mål og verdier kom raskt på plass.
- Det er to ting som er viktig hos oss. Den faglige kvaliteten skal være høy og hjemmetjenesten skal være en god og helsefremmende arbeidsplass for alle ansatte, sier Nordseth.
Sammen med representanter for ansatte og r
Gå til mediet- Det har egentlig skjedd mer her enn vi har skjønt selv, når en ser tilbake, sier tillitsvalgt Linda Rørvik.
Avklaring ga tillit
Prosjektet Egge ble et positivt vendepunkt for hjemmetjenesten i Steinkjer kommune.
- Da jeg kom hit for et par år siden, møtte jeg en ganske sliten gjeng. De var heller kort i svarene, humrer IA-rådgiver Kari Schjelderup.
Seksjonsleder Inger Grete Nordseth og de andre lederne kom frem til at de trengte råd slik at hjemmetjenesten kunne få et løft. Derfor inviterte de IA-rådgiveren fra NAV og en rådgiver fra Friskgården bedriftshelsetjeneste. Mål og verdier kom raskt på plass.
- Det er to ting som er viktig hos oss. Den faglige kvaliteten skal være høy og hjemmetjenesten skal være en god og helsefremmende arbeidsplass for alle ansatte, sier Nordseth.
Sammen med representanter for ansatte og r