Kjøttbransjen
06.05.2021
Etter 22 år i Opplysningskontoret for egg og kjøtt (Mat-Prat), ble Alimenta neste stoppested i yrkeskarrieren til Bjørn Tore Teigen. Dermed er på mange måter ringen sluttet for en av landets aller dyktigste kjøttfagpersoner.
Teigen har nemlig fortid i leverandørbransjen gjennom sine ni år i firmaet Toftdahl, før han kom til OFK. Nå ser han fram til å jobbe i Alimenta med utvikling, salg og distribusjon av ingredienser til kjøtt- og næringsmiddelindustrien i Norge.
Endrede arbeidsoppgaver
- Da denne muligheten kom, valgte jeg å takke ja til Alimentas jobbtilbud. Jeg har etterhvert kommet i en alder der det å bytte jobb, ikke lenger er like enkelt som før. Mine arbeidsoppgaver i MatPrat har dessuten blitt en del endret de siste årene. Det vil si noe mindre operativ kontakt med bransjens folk. I min nye jobb, blir nettopp kommunikasjons med landets mange kjøttbedrifter viktig. I tillegg er det flere i Alimenta-systemet jeg har jobbet sammen med tidligere og som deler mitt syn på bl.a. produktutvikling på kjøttsiden Det var et poeng som også veide tungt for meg da jeg valgte å gjøre et jobbbytte nå, sier Teigen som ikke var klar over at jobben i Kløfta-bedriften var lyst ut.
Kunnskap om forbrukerpreferanser
- Hva føler du selv du kan bidra med som ny salgskonsulent i Al
Gå til medietEndrede arbeidsoppgaver
- Da denne muligheten kom, valgte jeg å takke ja til Alimentas jobbtilbud. Jeg har etterhvert kommet i en alder der det å bytte jobb, ikke lenger er like enkelt som før. Mine arbeidsoppgaver i MatPrat har dessuten blitt en del endret de siste årene. Det vil si noe mindre operativ kontakt med bransjens folk. I min nye jobb, blir nettopp kommunikasjons med landets mange kjøttbedrifter viktig. I tillegg er det flere i Alimenta-systemet jeg har jobbet sammen med tidligere og som deler mitt syn på bl.a. produktutvikling på kjøttsiden Det var et poeng som også veide tungt for meg da jeg valgte å gjøre et jobbbytte nå, sier Teigen som ikke var klar over at jobben i Kløfta-bedriften var lyst ut.
Kunnskap om forbrukerpreferanser
- Hva føler du selv du kan bidra med som ny salgskonsulent i Al