I skolen
09.03.2021
Skal skolen klare å håndtere de psykososiale utfordringer flere og flere elever står i, må skolen se seg villig til å inkludere andre yrkesgrupper og fagpersoner.
Det har lenge vært omveltninger i den norske skolen. Både strukturelt og med nye læreplaner. Når man endelig har fått implementert en lærerplan, kommer politikere som skal sette sitt spor med en ny uten å ha rådført seg med de som jobber i skolen. Lærere og annet personal i skolen tilpasser seg etter beste evne, men ingen etterspør erfaringer fra arbeidet med forrige læreplanen.
Man ser utvikling i retning av økt utfordrende atferd blant elever. Barn og unges psykiske helse settes på prøve. Eksempler på dette er digitale medier, mobbing og utestenging, og at mange, spesielt gutter, sliter med å finne sin plass i den for alt for teoretiske skolen. Elevens psykososiale utfordringer kommer «i v
Les opprinnelig artikkelMan ser utvikling i retning av økt utfordrende atferd blant elever. Barn og unges psykiske helse settes på prøve. Eksempler på dette er digitale medier, mobbing og utestenging, og at mange, spesielt gutter, sliter med å finne sin plass i den for alt for teoretiske skolen. Elevens psykososiale utfordringer kommer «i v