Våre Veger
06.12.2017
I Manndalen er tunnelentreprenøren i ferd med å avslutte sin del av prosjektet, ti måneder på overtid.
E6 rundt Nordnesfjellet i Kåfjord er hovedferdselsåren gjennom Nord-Troms, men vegstrekningen har helt siden den ble bygget i 1975 vært en problemstrekning på grunn av rasfare. Tunnelen fra Samuelsberg til Nordnes og ny bro over Manndalselva vil derfor bety langt mer for de vegfarende enn bare åtte kilometer kortere veg.
Forsinkelser
Tunnelarbeidet utføres av Marti Contractors Ltd. Marti Norge AS/IAV HF, som er et sveitsisk/ islandsk arbeidsfelleskap. Tunneldriften startet opp fra begge sider av fjellet i mai 2015, og har ifølge byggeleder Bjørn Roar Mannsverk gått uten uforutsette hendelser, men for sakte.
Man så nemlig tidlig i prosjektet at entreprenøren ikke holdt den fremdriften som var nødvendig for å utføre elektrokontrakten etappevis, som først planlagt.
- Vi hadde i utga
Gå til medietForsinkelser
Tunnelarbeidet utføres av Marti Contractors Ltd. Marti Norge AS/IAV HF, som er et sveitsisk/ islandsk arbeidsfelleskap. Tunneldriften startet opp fra begge sider av fjellet i mai 2015, og har ifølge byggeleder Bjørn Roar Mannsverk gått uten uforutsette hendelser, men for sakte.
Man så nemlig tidlig i prosjektet at entreprenøren ikke holdt den fremdriften som var nødvendig for å utføre elektrokontrakten etappevis, som først planlagt.
- Vi hadde i utga