Arkitektur N
26.10.2016
IARK hjalp Lundin å finne nye rom for samarbeid og kommunikasjon i transformasjonen av to eksisterende bygg på Lysaker.
Oljeselskapet Lundin Norway var lokalisert i flere bygninger ytterst på Lysaker Brygge, og ønsket å samle alle ansatte under ett tak. Valget falt på Strandveien 4-8 på Lysaker, to bygningskropper på fire etasjer bundet sammen i et atrium.
IARKs oppgave var å planlegge og legge til rette for optimale arbeidsprosesser innad i organisasjonen. Både den faglige og den sosiale samhandlingen skulle styrkes. Gjennom utforming av interiørene skulle vi veve Lundins egenart inn i den nye Lundingården. Lundin er stolte av å være "annerledesselskapet" som leter etter løsninger som ikke er åpenbare og ser muligheter der andre gir opp. Denne kulturen har det vært viktig å løfte frem, og gi mulighet for videre vekst.
Dette var et rehabiliteringsprosjekt med en del begrensninger. Én åpenbar utfordring var å knytte byggene sammen gjennom en horisontal kommunikasjon som sikret god arbeidsflyt. I samarbeid med Lent gjennomførte IARK en brukerprosess der arbeidsprosesser, samarbeidsformer og avdelingsflyt i et fremtidsscenario ble analysert. Brukerprosessen viste et tydelig ønske fra de ansatte om "å se hverandre mer". Vi etablerte felles møteplasser i form av store kaffebarer i hver
Gå til medietIARKs oppgave var å planlegge og legge til rette for optimale arbeidsprosesser innad i organisasjonen. Både den faglige og den sosiale samhandlingen skulle styrkes. Gjennom utforming av interiørene skulle vi veve Lundins egenart inn i den nye Lundingården. Lundin er stolte av å være "annerledesselskapet" som leter etter løsninger som ikke er åpenbare og ser muligheter der andre gir opp. Denne kulturen har det vært viktig å løfte frem, og gi mulighet for videre vekst.
Dette var et rehabiliteringsprosjekt med en del begrensninger. Én åpenbar utfordring var å knytte byggene sammen gjennom en horisontal kommunikasjon som sikret god arbeidsflyt. I samarbeid med Lent gjennomførte IARK en brukerprosess der arbeidsprosesser, samarbeidsformer og avdelingsflyt i et fremtidsscenario ble analysert. Brukerprosessen viste et tydelig ønske fra de ansatte om "å se hverandre mer". Vi etablerte felles møteplasser i form av store kaffebarer i hver