Troels Behrendt Jørgensen, digitaldirektør i Politiken. Foto: Politiekn
Plattformen er utviklet av et knippe teknologi- og mediegründere, med støtte fra medieklyngen i Bergen.
- Vi har på mange måter løst den doble utfordringen med lydjournalistikk. Mediehusene må ta strategisk kontroll på innholdet sitt. Og de må gjøre det tilgjengelig på en måte som øker abonnentens opplevelse av verdi. Vi kan hjelpe mediehusene med begge deler - og vi har bevist at vi får nye kunder raskt på luften, sier Linn Dyveke Willberg, daglig leder i Lytt AS, ifølge pressemeldingen.
- Det har aldri vært mer strategisk riktig å inkludere podkast i strategien for betalt innhold. Lytt leverer et gjennomtestet system for å skape merverdi via øret, fortsetter hun.
Willberg mener det er på tide at flere mediehus begynner å få øynene opp for det kommersielle potensialet i podkast framfor å gi vekk alt innholdet til «aggregator»-tjenester.
Hun får støtte fra digitaldirektør Jørgensen:
- Podkast tar forretningsmodellen til avishusene til det neste nivået, eller levelet, når det gjelder å skape engasjement i den digitale nyhetsverdenen.
Image-text:
Linn Dyvek Willberg mener det er på tide at flere mediehus begynner å få øynene opp for det kommersielle potensialet i podkast.
Foto: Privat


































































































