HRR, Hotell, Restaurant & Reiseliv
11.02.2022
Midt under pandemien lanserte NHO Reiseliv den nasjonale rekrutteringskampanjen Smak deg frem, med et mål om å rekruttere flere unge til mat- og restaurantbransjen. Det har vært en suksess som nå videreføres.
I det reviderte nasjonalbudsjett for 2021, har Landbruks- og matdepartementet satt av 2 millioner kroner til oppstart av den nasjonale rekrutteringskampanjen Smak deg frem. Kampanjen, som skal vare til 2023, ble en umiddelbar suksess, med over 800.000 visning r under fjorårets kampanjeperiode.
- Det er gøy å se at så mange har engasjert seg i Smak deg frem. Det er derfor gledelig å kunne meddele at vi nå viderefører kampanjen, for å inspirere enda flere unge til å «smake seg frem» og søke seg inn på restaurant- og matfagene på videregående skole - for det er mangfoldige yrkesveier og muligheter i mat- og restaurantbransjen akkurat nå, sier Henrik Hamborg, politisk rådgiver for kompetanse og rekruttering i NHO Reiseliv.
300 milliarder i omsetning i 2030
Etterspørselen etter kompetanse har vært en utfordring over lang tid i mat- og restaurantbransjen, men utfordringen eskalerte som følge av pandemien. Stengte grenser og permitteringer, som ha
Gå til mediet- Det er gøy å se at så mange har engasjert seg i Smak deg frem. Det er derfor gledelig å kunne meddele at vi nå viderefører kampanjen, for å inspirere enda flere unge til å «smake seg frem» og søke seg inn på restaurant- og matfagene på videregående skole - for det er mangfoldige yrkesveier og muligheter i mat- og restaurantbransjen akkurat nå, sier Henrik Hamborg, politisk rådgiver for kompetanse og rekruttering i NHO Reiseliv.
300 milliarder i omsetning i 2030
Etterspørselen etter kompetanse har vært en utfordring over lang tid i mat- og restaurantbransjen, men utfordringen eskalerte som følge av pandemien. Stengte grenser og permitteringer, som ha